وبلاگ

آشنایی با سری ProArt ایسوس

آشنایی با محصولات سری ProArt ایسوس

فهرست محتوا

محصولات ایسوس شامل سری‌های مختلف هستند که برای نیاز‌ها و سلایق مختلف افراد طراحی شده‌اند. سری ProArt ایسوس هم یک اکوسیستم از محصولات مختلف، مانند کارت گرافیک، مادربرد‌، لپتاپ، مانیتور و دیگر قطعات کامپیوتری، برای افراد خلاق حرفه‌ای، مثل طراح‌ها و تدوین‌گر‌ها است که ظاهر و ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فردی دارند. قبلا به مقایسه سری TUF و ROG ایسوس پرداختیم و امروز قصد معرفی و بررسی سری ProArt ایسوس رو داریم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه سری ProArt ایسوس

ایسوس اولین بار در نمایشگاه IFA سال 2019 میلای از سری ProArt به عنوان خانواده جدید محصولات خود رو‌نمایی  کرد که مختص افراد حرفه‌ای و خلاق مثل گرافیست‌ها بود. هرچند مانیتور‌های سری ProArt از سال 2011 میلادی تولید می‌شدند، اما حالا با یک مجموعه کامل از قطعات کامپیوتری طرف هستیم که تمام ویژگی‌های مناسب برای کار طراحی، تدوین، عکاسی و دیگر فعالیت‌های خلاقانه را مهیا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های خانواده ProArt ایسوس، طراحی آن‌ها است. سلیقه افراد، نسبت به علاقه و شخصیت آن‌ها تفاوت دارد، مثلا اکثر گیمر‌ها طراحی‌های جذاب و پرهیجان در قطعات کامپیوتری رو دوست دارند و نورپردازی RGB یکی از نکات مثبتی هست که هنگام خرید به آن توجه می‌کنند، اما کسانی که به دنبال سری ProArt ایسوس می‌روند، دوست دارند قطعات بسیار زیبا ولی ساده و مینیمال باشند تا تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند.

مانیتور های ProArt ایسوس

مانیتور طراحی سری ProArt ایسوس

همانطور که گفتیم، مانیتور‌های سری ProArt ایسوس از سال 2011 میلادی تولید می‌شدند و بخاطر داشتن وضوح بالا، دقت رنگ بی‌نظیر و گواهینامه‌های معتبر، گزینه بسیار خوبی برای افراد حرفه‌ای بودند. همانند گذشته، امروز هم مانیتور‌های سری ProArt ایسوس از جدید ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند تا اولین انتخاب افراد حرفه‌ای باشند. پنل‌ مانیتور‌های جدید سری ProArt از نوع IPS OLED یا mini LED هست که عملکرد فوق‌العاده خوبی دارند. ایسوس از فناوری‌هایی مانند HDR 10 و Dolby Vision در کنار کلی فناوری اختصاصی جدید، برای ارائه بهترین تصویر ممکن در مانیتور‌های ProArt بهره می‌برد.

تنوع مانیتور‌های سری ProArt ایسوس بسیار زیاد هست و مدل‌های مختلف آن هرکدام ویژگی‌های متنوعی دارند که آن‌ها را برای کاربری‌های متفاوت مانند ادیت عکس، تدوین ویدئو، گرافیک، طراحی، انیمیشن و بازی‌سازی یا حتی مهندسی مناسب‌تر می‌کنند.

کارت گرافیک‌های ProArt ایسوس           

کارت گرافیک مناسب طراحی سری ProArt ایسوس

کارت گرافیک‌های قدرتمند تنها توسط گیمر‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه طراح‌های حرفه‌ایی، تدوین‌گر‌ها، تولید کننده‌های محتوا یا حتی توسعه دهنده‌های هوش مصنوعی، نیاز به کارت‌گرافیک‌های قدرتمند برای انجام کار‌های خود دارند. ایسوس با عرضه کارت گرافیک‌های ProArt اولین شرکتی بود که کارت گرافیک‌هایی مناسب سلیقه و نیاز این افراد ساخت.

استفاده از سیستم‌خنک کنندگی قدرتمند با فن‌های Axial tech در کنار درایور‌های Nvdia Studio پایداری عملکرد کارت گرافیک‌های ProArt را به حداکثر می‌رساند. همچنین طراحی زیبا و استفاده نکردن از نورپردازی‌های پرهیجان در ساخت این کارت گرافیک‌ها باعث بالا رفتن تمرکز و افزایش کیفیت کار می‌شود.

مادربرد های ProArt ایسوس

مادربرد مناسب طراحی ProArt ایسوس

مادربرد‌های سری ProArt همیشه مجهز به آخرین فناوری‌ها و انواع پورت‌های مختلف هستند و از چیپست‌های سری Z یا B اینتل یا سری X و B ای ام دی در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود اجازه استفاده از پردازنده‌های بالارده را می‌دهند. تمام مدل‌های مادربرد ProArt قبل از عرضه مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا از عملکرد بی نقص آن‌ها اطمینان حاصل شود و هنگام انجام کار‌های مهم ایرادات فنی باعث از بین رفتن زحمات شما نشوند.

بخاطر وجود اسلات PCIe 5.0 امکان بهره‌بردن از قدرت بالای کارت گرافیک‌های نسل جدید را داشته باشید و با استفاده از اسلات NVMe PCIe 4.0 از حداکثر سرعت SSD های نسل جدید لذت ببرید.

کیس‌های ProArt ایسوس

کیس سری ProArt ایسوس

هنگام خرید کیس ProArt معمولا حق انتخاب زیادی ندارید و درحال حاظر تنها کیس سری ProArt که تولید می‌شود مدل ProArt PA602 هست، اما همین مدل هم بخاطر طراحی زیبا و ساده در کنار جریان هوای بسیار خوب، محبوبیت بسیار زیادی دارد.

کیس ProArt PA602 به خوبی زبان طراحی سری ProArt ایسوس را نمایان می‌کند و با پنل جانبی از جنس شیشه زیبایی قطعات را به رخ می‌کشد. همچنین فضای کافی برای نصب رادیاتور 420 میلی‌متری و 3 فن از پیش نصب شده با فضای نصب فن اضافه به خوبی خیال شما را بابت سیستم خنک‌کنندگی و جریان هوا راحت می‌کند. فضای زیادی که این کیس در اختیار شما قرار می‌دهد با توجه به Mid Tower بودنش، نشان دهنده ظرافت زیاد در ساخت آن هست.

لوازم جانبی ProArt ایسوس

موس مناسب طراحی سری ProArt ایسوس

داشتن یک موس مناسب که دقت و ارگونومی خوبی داشته باشد، یکی از اولویت‌های مهم هر طراح حرفه‌ای است. اگه شما هم از این دسته افراد هستید، ایسوس موس و موس‌پد سری ProArt را برای شما عرضه کرده است تا نیازهای شما را به صورت کامل رفع کند.

اگر طراح، گرافیست یا مهندس باشید، حتما زیاد براتون پیش اومده که نیاز به جا‌به‌جا کردن وسایل و کار در محیط‌های مختلف داشته باشید، پس یک کیف با کیفیت که فضای کافی برای تمام لوازم را داشته باشد برایتان بسیار مفید خواهد بود. بخاطر همین ایسوس یک کیف مخصوص سری ProArt هم عرضه کرده که راحتی در استفاده، سبک و ضد آب بودن برخی از ویژگی‌های مهم آن است.

خنک کننده مایع ProArt ایسوس

فن لیکویید ProArt ایسوس

برای تکمیل شدن قطعات سری پرو آرت، ایسوس حتی خنک‌کننده لیکویید این سری را هم عرضه کرده است که مانند دیگر قطعات، طراحی ساده، عملکرد پایدار در کنار ایجاد صدای کم از ویژگی‌های اصلی آن است. درحال حاظر تنها مدل از این دسته ProArt LC 420 هست که با رادیاتور‌های بزرگ‌تر از حد معمول عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد، همچنین فن‌های آن از برند Noctua هست که با کم‌ترین صدای ممکن تا 2000 دور در دقیقه سرعت چرخش دارند و یک نوار LED روی پمپ، عملکرد سیستم، دما و سرعت فن‌ها را مشخص می‌کند.

کامپیوتر‌های دسکتاپ ProArt ایسوس

کامپیوتر دسکتاپ ProArt مناسب طراحی

برای کسانی که علاقه چندانی به جمع کردن سیستم کامپیوتری و دردسر انتخاب قطعات ندارد، خرید کامپیوتر‌های آماده ProArt ایسوس راه‌حلی بسیار مطمئن هستند تا یک سیستم قدرتمند مناسب کار‌های حرفه‌ای داشته باشید.

پردازنده‌هایی که برای این کامپیوتر‌ها استفاده می‌شود معمولا از سری پرچمدار اینتل یعنی Intel i9 هست که قدرت پردازشی شگفت انگیزی دارند، اما کارت گرافیک این کامپیوتر‌ها می‌تواند از سری GeForce با کاربری عمومی باشد یا از سری workstation که مناسب استفاده حرفه‌ای، مهندسی یا هوش مصنوعی هستند.

لپ‌تاپ‌های ProArt ایسوس                          

لپ‌تاپ سری ProArt ایسوس

اگر زیاد جا‌به‌جا می‌شوید و کامپیوتر دسکتاپ جواب‌گوی نیازتان نیست، لپ‌تاپ‌های Studiobook ایسوس برای شما ساخته شده‌اند که تلفیقی از سخت‌افزار‌ قدرتمند، طراحی زیبا و فناوری‌های جدید در ابعادی کوچک و قابل حمل هستند و اجازه می‌دهند در هر مکانی بتوانید به فعالیت‌های حرفه‌ای خود بپردازید.

کیفیت صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های این سری یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن‌ها است و وضوح بسیار بالایی، همراه دقت رنگ بالا به شما ارائه می‌دهند. همچنین برای بالا رفتن سرعت هنگام رندر گرفتن و انجام کار‌های سنگین از قوی‌ترین پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌ها در آن‌ها استفاده شده است، همچنین برای استفاده از ابزار‌های مختلف، جدید‌ترین نسل از پورت‌های متنوع مانند Thunderbolt 4 در این لپ‌تاپ‌ها تعبیه شده.

یکی از ویژگی‌های جدید اختصاصی در این لپ‌تاپ‌ها  ASUS Dial است که درواقع یک کنترل فیزیکی بسیار دقیق و سریع، برای کار کردن با برنامه‌های مختلف به خصوص محصولات Adobe است.

پرژکتور‌های ProArt ایسوس

پرژکتور ProArt ایسوس

یکی از جدید‌ترین دسته محصولات سری ProArt ایسوس، پرژکتور‌‌های آن است که درحال حاظر تنها به یک مدل یعنی ProArt Projector A1 محدود می‌شود، اما همین مدل به خودی خود اولین پرژکتوری است که استاندارد Calman Verified را دارد و بیشترین دقت رنگ ممکن را ارائه می‌دهد تا هنگام ارائه کار خود، آن را در بهترین حالت نمایش دهید.

همانطور که مانیتور‌های ProArt به داشتن دقت رنگ و وضوح بالا شناخته شده‌اند، انتظار می‌رود که پرژکتو‌ر‌های آن‌هم همین ویژگی‌ها را داشته باشند و مانند همین مدل، گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده‌های حرفه‌ای محسوب شوند.

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول