وبلاگ

مقایسه دور فن های سیلوراستون

فهرست محتوا

این ویدیو نشان می‌دهد که فن های مختلف برند سیلوراستون در دور های متفاوت چه عملکردی در خروج باد دارند.

منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا از جمله تایوان، میزبان بسیاری از برندهای بزرگ تولید سخت‌افزار و لوازم جانبی کامپیوتر است. یکی از برندهایی که طی چند سال توانسته اسمی برای خود دست و پا کند، برند سیلوراستون (Silverstone) است که در زمینه‌ی ساخت کیس، پاور و لوازم جانبی مثل فن فعالیت می‌کند.

فن کامپیوتر به اندازه قطعات اصلی مثل پردازنده، مادربرد یا کارت گرافیک در مرکز توجه نیست، اما تاثیر مستقیم روی عملکرد آن‌ها دارد. هر چه دمای کیس پایین‌تر و هوای داخل آن خنک‌تر باشد، قطعات کامپیوتر هم خنک‌تر خواهند بود و در نتیجه عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد. این مسئله حتی روی طول عمر قطعات شما هم تاثیر می‌گذارد.

فاکتورهای مختلفی در تعیین عملکرد نهایی یک فن مهم هستند؛ مثل سرعت چرخش یا همان دور فن، تعداد پره‌ها، نوع طراحی هر پره و همچنین نوع و قدرت موتور چرخاننده‌ی آن ها. ویدیوی زیر نشان می‌دهد که با یک آزمایش ساده، چگونه دور فن های چند مدل از برند سیلوراستون را با هم مقایسه کنیم و آن‌ها را در عمل ببینیم.

نحوه‌ی انجام آزمایش به این شکل است که روی یک دستگاه تولید دود، یک جعبه قرار داده و سپس یک سوراخ به اندازه‌ی فن روی آن ایجاد شده است. سپس فن به برق وصل می‌شود و از طرفی که هوا را از پایین بگیرد، روی سوراخ قرار می‌گیرد. این ویدیو نشان می‌دهد که هر مدل با چه قدرتی هوا را منتقل و چه قدر آن را پخش می‌کند.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

هم‌اکنون در سایت کالاهمراه می‌توانید تعدادی از فن‌های برند سیلوراستون را مشاهده و در صورت تمایل، آن‌ها را خریداری کنید.

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول