وبلاگ

معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4090

معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4090

فهرست محتوا

کارت گرافیک RTX 4090 در حال حاضر قدرتمندترین کارت گرافیک برند انویدیا محسوب می‌شود که سطح جدیدی از قدرت سخت‌افزاری در سیستم‌های کامپیوتر را در دسترس قرار می‌دهد. ما در این مطلب سراغ بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا خواهیم رفت که توسط برندهای مختلفی تولید شده است.

شرکت‌های تولید کننده پردازنده گرافیکی یعنی انویدیا، AMD و حتی اینتل که تازه وارد این بازار شده است، پس از تولید هر چیپست جدید، نسل تازه‌ای از انواع کارت گرافیک را تولید می‌کنند که به عنوان نسخه مرجع شناخته می‌شوند. پس از آن شرکت‌های تولید کننده کارت گرافیک، مانند ایسوس و گیگابایت با استفاده از همین چیپست‌ها، مدل‌های سفارشی می‌سازند که دارای مشخصات پیشرفته‌تر، قابلیت‌های جدید، سیستم خنک‌کنندگی بهتر و طراحی زیباتری هستند.

برند‌های زیادی در زمینه تولید کارت گرافیک‌های سفارشی فعالیت می‌کنند و هر کدام از آنها، دارای سری‌های مختلفی هستند که بسته به نیاز کاربران، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. همچنین برای افراد با بودجه‌های مختلف، برخی برندها در کنار سری‌های بالارده خود یک سری اقتصادی هم دارند که همان چیپست در آنها استفاده شده است، اما برای کاهش قیمت یک سری امکانات مثل نورپردازی را داخل‌شان نمی‌بینیم.

همان طور که گفتیم، ما اینجا سراغ بهترین مدل‌های RTX 4090 می‌رویم که یک کارت گرافیک قدرتمند و پرچمدار است. پس قطعا خبری از یک مدل اقتصادی نخواهد بود. معیار‌های مهم ما برای انتخاب بهترین مدل‌ها شامل قیمت، کیفیت کلی، قابل دسترس بودن در بازار ایران و کاربرد آنها است. برای مثال اگر می‌خواهید از سیستم خود برای اجرای بازی‌ها استفاده کنید، داشتن سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC

ایسوس با استفاده از قدرتمند ترین پردازنده گرافیکی انویدیا و استفاده از به‌روز‌ترین فناوری‌ها که حاصل سال‌ها سابقه درخشان در زمینه تولید قطعات کامپیوتری به حساب می‌آید، محصولی فوق‌العاده قدرتمند یعنی ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC را تولید کرده است. این کارت گرافیک گیمینگ، زیرمجموعه سری ROG ایسوس قرار می‌گیرد و جزو قوی‌ترین محصولات آن حساب می‌شود که همیشه در صدر بهترین‌ها قرار می‌گیرد. فن‌های قدرتمند آن با استفاده از فناوری Axial به شما اجازه می‌دهد برای ساعت‌های طولانی و بدون نگرانی بابت تحمل فشار زیاد، بازی‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید و لذت ببرید.

وجود قابلیت اورکلاک اجازه می‌دهد به فرکانس پردازشی بالاتری از نسخه پایه دسترسی داشته باشید. همچنین ایسوس نرم‌افزار‌های Armory Crate و GPU Tweak III را عرضه کرده است که با استفاده از آنها می‌توان تنظیمات مختلفی مانند سرعت فن‌ها، نورپردازی RGB و فرکانس اورکلاک را تنظیم کرد.

طراحی این کارت گرافیک نسبت به نسل‌های قبلی خود کمی ساده‌تر شده است که نسبت به سلیقه شما می‌تواند اتفاق خوب یا بدی باشد. هر چند وجود نورپردازی RGB و لوگوی بزرگ ROG با رنگ‌های قرمز و آبی به اندازه کافی باعث زیبایی آن شده‌اند. خرید این کارت گرافیک به دلیل قیمت بالا نسبت به مدل‌های دیگر، تنها به کسانی پیشنهاد می‌شود که نگران هزینه نیستند و کیفیت و قدرت در اولویت‌شان قرار دارد.

نکات مثبتنکات منفی
سیستم خنک‌کنندگی قدرتمنداندازه بزرگ
صدای کم فن‌هاقیمت بالا
ظاهر زیبا و گیمینگ 
قابلیت اورکلاک 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC 24GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4090 OC

اگر می‌خواهید یک کارت گرافیک با کیفیت داشته باشید که علاوه بر دوام بالا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد ، پیشنهاد ما به شما مدل ASUS TUF RTX 4090 OC است. سری TUF محصولات ایسوس بخاطر کیفیت، دوام بالا و طراحی نظامی شهرت و محبوبیت زیادی دارند. این کارت گرافیک به عنوان یکی از بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4090 در کنار قیمت مناسب‌تر نسبت به مدل ROG STRIX نه تنها از نظر عملکرد ضعیف‌تر نیست، بلکه به دلیل کیفیت ساخت بالا طول عمر بالا‌تری دارد.

استفاده از 3 فن قدرتمند با استفاده از فناوری Axial اجازه می‌دهد ساعت‌های طولانی از بازی کردن در بالاترین تنظیمات گرافیکی و وضوح 4K لذت ببرید. همچنین با وجود قابلیت اورکلاک و رسیدن به فرکانسی بالاتر از فرکانس پایه، حداکثر توان این کارت را استخراج خواهید کرد.

نرم‌افزار‌های اختصاصی ایسوس یعنیArmory Crate  و  GPU Tweak IIIبرای این کارت گرافیک هم در دسترس هستند و اجازه می‌دهند از تمام قابلیت‌های آن به خوبی بهره‌مند شوید. همه این مزایا، این مدل را به یکی از بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4090 تبدیل می‌کند که خرید آن به همه کسانی که می‌خواهند با سیستم خود کار‌های گرافیکی سنگین انجام دهند، استریم کنند یا ساعت‌های زیادی از تجربه بازی‌های جدید لذت ببرند پیشنهاد می‌شود.

نکات مثبتنکات منفی
طراحی زیبااندازه بزرگ
کیفیت ساخت بالا 
صدای کم فن‌ها 
قابلیت اورکلاک 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS TUF RTX 4090 OC 24GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک AORUS RTX 4090 Master

یکی دیگر از برند‌های شناخته شده در حوزه تولید قطعات کامپیوتر، برند گیگابایت است که هم‌تراز با رقیب سرسخت خود یعنی ایسوس، همیشه جزو بهترین و معتبرترین برند‌ها شناخته می‌شود. کارت گرافیک AORUS RTX 4090 Master از سری گیمینگ این شرکت است که از سیستم خنک کنندگی پیشرفته با فناوری BIONIC و قابلیت اورکلاک بهره می‌برد. نورپردازی RGB در قسمت‌های مختلف آن، همراه با یک مانیتور قابل شخصی‌سازی در قسمت کناری که می‌تواند اطلاعاتی مانند دمای کارت گرافیک را نشان دهد، باعث زیبایی دوچندان این محصول می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های این کارت گرافیک، وجود نرم‌افزار GIGABYTE CONTROL CENTER است که قابلیت‌هایی مانند تنظیم فرکانس اورکلاک، سرعت فن‌ها، نورپردازی RGB و بسیاری از موارد دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این محصول از نظر طراحی، عملکرد و کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارد و یک کارت گرافیک همه چیز تمام حساب می‌شود و برای کسانی که می‌خواهند بازی‌های سنگین، یا رندر‌های طولانی اونجام دهند پیشنهاد می‌شود، هرچند تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود قیمت آن از خیلی از مدل‌های دیگر بالاتر باشد.

نکات مثبتنکات منفی
کیفیت بالاقیمت بالا
سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند‍اندازه بزرگ
صفحه نمایش و نورپردازی RGB زیبا 
صدای کم فن‌ها 
قابلیت اورکلاک 

خرید کارت گرافیک گیگابایت AORUS RTX 4090 Master 24GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک MSI RTX 4090 GAMING X TRIO

شرکت MSI در تولید تجهیزات گیمینگ، یکی از شاخص‌ترین نام‌های موجود به شمار می‌رود که تنوع و کیفیت بالای محصولات، آن را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برند‌های تولیدکننده قطعات کامپیوتری کرده‌ است. کارت گرافیک MSI RTX 4090 GAMING X TRIO از محصولات بالارده گیمینگ و باکیفیت این شرکت است که با استفاده از سیستم خنک‌کنندگی بسیار قدرتمند و استفاده از فن‌های TORX FAN 5.0 می‌تواند به صورت بهینه جریان هوا را وارد هیت‌سینک کند تا هنگام استفاده‌ طولانی مدت و اجرای بازی‌های سنگین و رندر گرفتن، فشار بیش از حد به پردازنده گرافیکی وارد نشود.

این کارت گرافیک به عنوان یک مدل بالارده دارای قابلیت اورکلاک است و دو نرم‌افزار MSI CENTER و AFTERBURNER به شما اجازه می‌دهد تنظیمات مختلف مانند نورپردازی، سرعت فن‌ها و فرکانس اورکلاک را انجام دهید و همچنین از کارت خود بنچمارک بگیرید و عملکرد آن حین اجرای بازی‌ها را مشاهده کنید.

استفاده از بهترین مواد اولیه باعث مقاومت بالای این محصول شده است. همچنین طراحی آن با استفاده از خطوط شکسته و نورپردازی RGB ظاهر کیس گیمینگ شما را بسیار زیبا می‌کند. تمامی نکات گفته شده، این محصول را تبدیل به یک رقیب قدرتمند برای کارت گرافیک‌های بالارده و گران قیمت برند‌های دیگر می‌کند، آن هم در حالی که قیمت آن نسبت به بسیاری از مدل‌های دیگر پایین‌تر است و با ارزش خرید بالایی که دارد، تبدیل به یکی از بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4090 و  گزینه‌ای مناسب برای کسانی می‌شود که می‌خواهند با قیمت مناسب از یک برند معتبر و شناخته شده خرید کنند.

نکات مثبتنکات منفی
طراحی زیبااندازه بزرگ
سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند 
کیفیت بالا 
قیمت مناسب 

خرید کارت گرافیک ام اس آی MSI RTX 4090 Gaming X Trio 24GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ZOTAC Gaming RTX 4090 Trinity OC

شرکت زوتک در ساخت کارت گرافیک‌های سری 40 بسیار خوب عمل کرده و محصولاتی با استاندارد‌های بالا و طراحی زیبا عرضه کرده است. یکی از جدید‌ترین محصولات آن که یک مدل بالارده محسوب می‌شود و در کنار قیمت بسیار مناسب به خوبی می‌تواند خواسته‌های کاربران را برآورده کند، کارت گرافیک ZOTAC Gaming RTX 4090 Trinity OC است.

این کارت گرافیک در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده و طراحی منحصر به فرد آن با استفاده از خطوط خمیده و نورپردازی RGB آن را به یک رقیب جدی برای مدل‌های گران قیمت از شرکت‌های دیگر تبدیل کرده است. سیستم خنک کنندگی این محصول یعنی IceStorm 3.0 به خوبی می‌تواند حرارت اضافه را دفع کند و از آسیب دیدن پردازنده گرافیکی در استفاده طولانی مدت جلوگیری نماید.

قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر مدل‌ها در کنار عملکرد و کیفیت بسیار مناسب، توانسته جایگاه خوبی میان محصولات برند‌های بزرگ برای این کارت گرافیک دست و پا کند. پس اگر روی برند کارت گرافیکی که می‌خواهید تهیه کنید حساس نیستید، این کارت گرافیک می‌تواند یک گزینه مطمئن با ارزش خرید بالاست.

نکات مثبتنکات منفی
قیمت مناسباندازه بزرگ
طراحی متفاوت و زیبا 
کیفیت ساخت خوب 
قابلیت اورکلاک 

خرید کارت گرافیک زوتک ZOTAC Gaming RTX 4090 Trinity OC 24GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول