وبلاگ

معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 TI

معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 TI

فهرست محتوا

کارت گرافیک Nvidia RTX 4070 TI یک محصول میان‌رده از شرکت انویدیا است که توان پردازشی بالای آن به کمک فناوری DLSS 3.5 به راحتی اجازه اجرای بازی‌های جدید در وضوح 2Kو حتی 4K را می‌دهد. این کارت گرافیک در ابتدا قرار بود به عنوان مدل RTX 4080 معرفی شود و بین پرچمدار‌های انویدیا قرار بگیرد، اما به دلایلی تبدیل به یک مدل میان‌رده شد که نشان‌‌دهنده قدرت بسیار بالای آن نسبت به رده خودش است. این مطلب به شما بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 TI از برندهای مختلف را معرفی می‌کند.

وقتی شرکت‌هایی مانند انویدیا و AMD یا حتی اینتل، نسل‌ جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی خود را معرفی می‌کنند، یک نسخه مرجع از هر مدل می‌سازند که با عنوان Founders Edition شناخته می‌شود. پس از آن شرکت‌های سازنده قطعات کامپیوتری مانند ایسوس و گیگابایت، امتیاز تولید کارت گرافیک با استفاده از پردازنده آنها را دریافت و نسخه‌هایی با قابلیت‌های جدید مثل سیستم خنک کنندگی بهتر و طراحی زیبا‌تر و کیفیت بهتر تولید می‌کنند.

به خاطر زیاد بودن تعداد این شرکت‌ها و متنوع بودن محصولات آنها، انتخاب یک کارت گرافیک مناسب که ویژگی‌های مورد نظر شما را داشته باشد کمی دشوار است، چرا که هر کدام از نظر کاربرد، قیمت، اندازه و باقی ویژگی‌ها تفاوت دارند. ما در این مقاله مدل‌های مختلف این محصول میان‌رده انویدیا را بررسی و با توجه به ویژگی‌های مختلف، بهترین مدل‌های موجود را انتخاب کردیم و در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX 4070 TI OC

نام ایسوس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات کامپیوتری همواره سر زبان‌هاست. پس می‌توان حدس زد که انتخاب‌های ما با کارت گرافیک گیمینگ و بالارده این شرکت یعنی ASUS ROG STRIX RTX 4070 TI OC شروع می‌شود. فرقی نمی‌کند در تدوین و کار‌های گرافیکی از آن استفاده کنید یا بخواهید سنگین‌ترین بازی‌های روز را اجرا کنید؛ عملکرد فوق‌العاده این مدل به همراه سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند که 3 فن بزرگ با تکنولوژی Axial-Tech در آن، حرارت اضافی را به خوبی دفع می‌کند، هیچ محدودیتی برای شما باقی نمی‌گذارد. قابلیت اورکلاک این کارت گرافیک اجازه می‌دهد به فرکانس پردازشی بیشتر از نسخه پایه دسترسی پیدا کنید. این قابلیت باعث بهبود عملکرد در اجرای بازی‌ها می‌شود و فریم‌ریت شما را بالا می‌برد. البته به دلیل بالا رفتن مصرف برق در این حالت دمای کارت گرافیک هم از حالت عادی بالاتر می‌رود، اما در چنین موقعیتی است که داشتن چنین سیستم خنک‌کنندگی قدرتمندی به کارتان می‌آید و اجازه می‌دهد دما در سنگین‌ترین حالت کارکرد، حداکثر روی 55 درجه سانتی‌گراد باقی بماند که عددی بسیار ایده‌آل است.

طراحی این کارت گرافیک به نسبت نسل‌های قبل کمی ساده‌تر شده است که بسته به سلیقه شما می‌تواند اتفاق خوب یا بدی باشد، اما به طور کلی طراحی آن با وجود نورپردازی RGB در قسمت‌های مختلف و استفاده از رنگ‌های آبی و قرمز در لوگوی ROG جلوه زیبایی به سیستم گیمینگ شما می‌دهد. نرم‌افزار‌های ARMORY CRATE و GPU Tweak III جزو دیگر مزایای کارت گرافیک‌های ایسوس هستند که اجازه می‌دهند کار‌هایی مانند تنظیم سرعت فن‌ها، تعیین رنگ و حالت نورپردازی و تغییر فرکانس هسته‌ها را راحت‌تر از همیشه انجام دهید.

این مدل یکی از گران‌قیمت‌ترین نسخه‌ها میان بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 TI است و حتی با تمام ویژگی‌های عالی و کاربری گیمینگ، خرید آن بیشتر به افرادی مثل استریمر‌ها پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند از قطعات لوکس و خاص در سیستم خود استفاده کنند.

نکات مثبتنکات منفی
طراحی گیمینگ جذابقیمت بالا
سیستم خنک‌کنندگی بسیار قدرتمنداندازه بزرگ
بایوس دوگانه 
عملکرد بسیار خوب 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS ROG STRIX RTX 4070 TI OC 12GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4070 TI OC

استفاده از مواد باکیفیت در ساخت، عملکرد بسیار خوب و طراحی همه پسند، کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4070 TI OC را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 TI کرده است. سری TUF کارت گرافیک‌های ایسوس، مقاومت بسیار زیادی دارند و تضمین طول عمر طولانی در کنار عملکرد پردازشی بسیار خوب در بازی‌ها و کار‌های گرافیکی را می‌دهند. طراحی نظامی و باجذبه، همراه با نورپردازی RGB و جزئیات ریز به کار رفته روی بدنه می‌‌تواند همه افراد با سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد و همچنین به خوبی استحکام این کارت گرافیک را نشان دهد.

فن‌های قدرتمند و ساخته شده با تکنولوژی Axial-Tech به راحتی می‌توانند حرارت تولید شده توسط این پردازنده گرافیکی قدرتمند را دفع کنند و حتی در حالت اورکلاک، جلوی بالا رفتن دما را بگیرند. نرم‌افزار‌های ARMORY CRATE و GPU Tweak III هم اجازه می‌دهند سرعت فن‌ها، فرکانس اورکلاک، نورپردازی RGB و بسیاری از موارد دیگر را بسته به نیاز خود تنظیم کنید. خلاصه این مدل یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند است که همه انتظار‌هایی که از یک کارت گرافیک گیمینگ دارید را به خوبی برآورده کند و بر خلاف مدل ROG STRIX قیمت معقولی دارد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

نکات مثبتنکات منفی
طراحی زیبا و همه پسندقیمت نسبتا بالا
سیستم خنک‌کنندگی بسیار قدرتمنداندازه بزرگ
کیفیت ساخت و دوام بسیار بالا 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS TUF RTX 4070 TI OC 12GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک MSI RTX 4070 TI Gaming X Trio

شرکت تایوانی MSI با سال‌ها سابقه در زمینه تولید قطعات کامپیوتری و تولید مدل‌های گیمینگ بسیار باکیفیت و زیبا، طرفداران زیادی بین گیمر‌ها به دست آورده است. یکی از جدید‌ترین کارت گرافیک‌های این شرکت مدل MSI RTX 4070 TI Gaming X Trio است که یک مدل گیمینگ محسوب می‌شود و سیستم خنک‌کنندگی پیشرفته آن که فن‌هایی با فناوری TORX FAN 5.0 در آن استفاده شده است، اجازه می‌دهند بدون وارد شدن فشار حرارتی بیش از حد به تمام قدرت پردازشی چیپست آن دسترسی داشته باشید.

بدنه این کارت گرافیک دارای خطوط شکسته برجسته‌ای است که ترکیب آنها با نورپردازی RGB در قسمت‌های مختلف به خوبی کاربری گیمینگ آن را نمایان می‌کند و ظاهر زیبایی به سیستم شما می‌دهد. نورپردازی آن با استفاده از نرم‌افزار MSI CENTER قابل شخصی‌سازی است و همچنین تنظیمات مربوط به قابلیت اورکلاک آن مانند تغییر فرکانس، ولتاژ ورودی و بقیه موارد در نرم‌افزار Afterburner به راحتی قابل انجام است.

اگر به کارت گرافیکی نیاز دارید که کار‌های حرفه‌ای و سنگین را راحت برای شما انجام دهد و مطمئن باشید که هیچ وقت از نظر عملکرد شما را ناامید نمی‌کند و همچنین، ظاهری زیبا و لوکس به همراه کیفیت ساخت بالا داشته باشد، این مدل همان چیزی است که می‌خواهید. هر چند قیمت بالای آن هم یکی از مواردی است که باید در نظر بگیرید.

نکات مثبتنکات منفی
طراحی گیمینگ و بسیار زیباقیمت بالا
کیفیت بالااندازه بزرگ
سیستم خنک‌کنندگی بسیار قدرتمند 

خرید کارت گرافیک ام اس آی MSI RTX 4070 TI Gaming X Trio 12GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک Gigabyte RTX 4070 TI Gaming OC

گیگابایت به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ تولید کننده قطعات کامپیوتری در سراسر دنیا شناخته می‌شود و سال‌هاست با تولید محصولات با کیفیت و متنوع، پا به پای رقبای دیگر پیش می‌رود. کارت گرافیک جذاب Gigabyte RTX 4070 TI Gaming OC یکی از آخرین محصولات این شرکت است که برای گیمینگ کاربرد دارد و با سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند از نوع WINDFORCE و استفاده از 3 فن بزرگ به خوبی از پس خنک کردن چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی برمی‌آید. برای تجربه بهتر در بازی‌ها و دست‌یابی به فریم‌ریت بالاتر، قابلیت اورکلاک در این کارت گرافیک وجود دارد و اجازه می‌دهد به حداکثر فرکانس پردازشی ممکن برسید.

ترکیب خطوط موازی برجسته روی بدنه به همراه نورپردازی RGB پشت هر فن، طراحی این مدل را بسیار خاص و زیبا می‌کند که برای کارت گرافیک‌های گیمینگ ویژگی مهمی محسوب می‌شود. پشتیبانی نرم‌افزاری خوب از دیگر مزایای این مدل است و شرکت گیگابایت با عرضه نرم‌افزار‌ Gigabyte Control Center قابلیت‌هایی ازجمله تنظیم نورپردازی RGB، تغییر سرعت فن‌ها و فرکانس اورکلاک را برای شما مهیا می‌کند. تمام این‌ها باعث شده است این مدل، یک انتخاب مناسب برای کسانی باشد که می‌خواهند تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های یک کارت گرافیک میان‌رده را بدون پرداخت هزینه پیش از حد داشته باشند و به راحتی تمام کار‌های خود را انجام دهند.

نکات مثبتنکات منفی
نورپردازی RGB پشت فن‌هااندازه بزرگ
سیستم خنک‌کنندگی قوی 
طراحی گیمینگ زیبا و ساده 

خرید کارت گرافیک گیگابایت Gigabyte RTX 4070 TI Gaming OC 12GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ZOTAC Gaming RTX 4070 TI Trinity OC

برند زوتک به خاطر تولید کارت گرافیک‌های باکیفیت و قیمت کمتر نسبت به برندهای مطرح، طرفدار‌های زیادی دارد و در حال حاضر، محصولات آن در بزرگ‌ترین فروشگاه‌های سراسر دنیا فروخته می‌شود. آخرین مدلی که قصد معرفی آن را داریم، کارت گرافیک گیمینگ ZOTAC Gaming RTX 4070 TI Trinity OC است که مانند دیگر انواع کارت گرافیک RTX 4070 TI تمام ویژگی‌های لازم برای  پردازش‌های گرافیکی سنگین را دارد. سیستم خنک‌کنندگی این محصولات IceStorm 2.0 نام دارد که در تمام کارت گرافیک‌های این سری زوتک از آن استفاده شده است و می‌تواند با استفاده از 3 فن بزرگ که بخاطر وجود پد‌های ضد لغزش صدای کمی تولید می‌کنند، دمای پردازنده گرافیکی را پایین نگه دارد و در استفاده طولانی مدت خیال شما را راحت کند. قابلیت اورکلاک هم در این کارت گرافیک وجود دارد که باعث عملکرد بهتر آن در بازی‌ها و افزایش فریم‌ریت بازی‌های مختلف می‌شود.

طراحی این مدل ساده اما بسیار متفاوت است و منحنی وسط آن خاصیت آیرودینامیکی دارد که روی بهینه شدن جریان هوا تاثیر مثبت می‌گذارد. نورپردازی RGB در کنار و پشت بدنه جذابیت دوچندانی به طراحی آن بخشیده و یکی از زیبا‌ترین قسمت‌های آن، ترکیب رنگ طلایی وسط فن‌ها با رنگ مشکی بدنه و خطوط شفاف روی فن‌ها است. فناوری نورپردازی این کارت گرافیک که کار خود مهندسان زوتک به حساب می‌آید SPECTRA 2.0 نام دارد که از طریق نرم‌افزار FireStorm به راحتی می‌توانید آن را طبق سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

داشتن تمامی قابلیت‌های کارت گرافیک‌های میان‌رده قدرتمند با هزینه بسیار کم‌تر، ارزش خرید این مدل را بسیار بالا می‌برد. عملکرد آن هم برای استفاده‌های سنگین مانند بازی و استریم یا رندر گرفتن بسیار مناسب است و بازخورد مثبتی که خریداران داشته‌اند، اطمینان می‌دهد که از خرید این مدل پشیمان نخواهید شد.

نکات مثبتنکات منفی
سیستم خنک‌کنندگی قویاندازه بزرگ
طراحی زیبا و آیرودینامیک 
قیمت مناسب 

خرید کارت گرافیک زوتک ZOTAC Gaming RTX 4070 TI Trinity OC 12GB با بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول