وبلاگ

معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070

معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070

فهرست محتوا

کارت گرافیک‌های سری 40 انویدیا کنار پیشرفت‌های سخت‌افزاری بسیار زیادی که نسبت به نسل قبل داشتند از فناوری‌های جدیدی مانند DLSS 3 هم برخوردار هستند که باعث عملکرد بسیار بهتر آنها در بازی‌های ویدیویی می‌شود. کارت گرافیک Nvidia RTX 4070 یکی از مدل‌های میان‌رده اما قدرت‌مند نسل جدید انویدیا به شمار می‌رود که برای اجرای بازی‌ها در وضوح 4K و QHD ساخته شده است. این مطلب در ادامه به معرفی بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 می‌پردازد.

شرکت‌هایی مانند انویدیا و AMD با عرضه هر مدل جدید از پردازنده‌های گرافیکی خود، ابتدا یک مدل پایه و مرجع که Founders Edition نام دارد را تولید می‌کنند که سیستم خنک‌کنندگی کافی اما ساده و قابلیت‌های نسبتا محدودی دارد و همین، عملکرد آنها در برنامه‌های سنگین و اجرای بازی‌ها را تا حدی محدود می‌کند. اما دیگر شرکت‌های تولیدکننده قطعات کامپیوتری مانند ایسوس و گیگابایت با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی آنها، نسخه‌هایی جدید با طراحی و سیستم خنک‌کنندگی بهتر به بازار ارائه می‌دهند که دارای قابلیت‌های بیشتری هم هستند.

انتخاب یک کارت گرافیک که مناسب نیاز شما باشد با توجه به تنوع بالای برندها، کمی دشوار است. پس ما در این مقاله، مدل‌های مختلف را بررسی و با توجه به کاربرد، کیفیت و البته قابل تهیه بودن در بازار ایران، چند مورد از بهترین آنها را انتخاب کردیم و در ادامه قصد معرفی و آنها را داریم؛ پس برای داشتن انتخابی بهتر می‌توانید در ادامه با  ما همراه باشید.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX 4070 OC

تصویر کارت گرافیک ASUS ROG STRIX RTX 4070 OC

جای تعجب نیست که اولین گزینه از بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 در لیست ما، یک کارت گرافیک بالارده و گیمینگ از برند ایسوس یعنی ASUS ROG STRIX RTX 4070 OC باشد. محصولات ایسوس به خصوص سری ROG جزو باکیفیت‌ترین و بهترین قطعات کامپیوتری موجود در بازار هستند. این مدل هم با برخورداری از سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند دارای 3 فن Axial-tech به خوبی قادر است حرارت این پردازنده قدرتمند را دفع کند تا بتوانید با خیال راحت از تمام توان آن استفاده کنید و حتی با استفاده از قابلیت اورکلاک، حداکثر فرکانس پردازشی ممکن نسبت به نسخه پایه در دسترس باشد. یکی دیگر از مزایای مهم این کارت گرافیک وجود نرم‌افزار‌های GPU Tweak III و Armory Crate است که امکانات مختلفی مانند قابلیت تنظیم فرکانس اورکلاک، سرعت فن‌ها، نورپردازی RGB و بسیاری از موارد دیگر را می‌دهند. ایسوس برای ساخت این مدل علاوه بر استفاده از مواد بسیار با‌کیفیت، طراحی بسیار زیبایی هم به کار برده است که با وجود استفاده از نورپردازی RGB و جزئیات ریز در گوشه و کنار بدنه، تبدیل به یکی از جذاب ترین‌ کارت گرافیک‌های RTX 4070 می‌شود.

بدون شک این مدل یکی از قوی‌ترین و بهترین نسخه‌هایی است است که می‌توان تهیه کرد، اما از قیمت بالای آن نسبت به رقبای دیگر نمی‌توان چشم پوشی کرد؛ پس خرید آن تنها به کسانی توصیه می‌شود که مشکلی با هزینه بیشتر نداشته باشند و بخواهند تمام قطعات کامپیوتر خود را درجه یک و از برندی معتبر خریداری کنند.

نکات مثبتنکات منفی
طراحی زیبا و گیمینگقیمت بسیار بالا
سیستم خنک‌کنندگی Axial-techاندازه بزرگ
قابلیت اورکلاکطراحی ساده نسبت به نسل قبل
عملکرد بسیار خوب 
کیفیت ساخت بالا 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS ROG STRIX RTX 4070 OC 12GB با گارانتی معتبر از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4070 OC

کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4070 OC

قدرت و کیفیت کلماتی هستند که محصولات سری TUF ایسوس را توصیف می‌کنند. کارت گرافیک ASUS TUF RTX 4070 OC در کنار عملکرد پردازشی بسیار خوب و سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند، دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی است و طراحی نظامی‌ بدنه به خوبی این قضیه را نمایان می‌کند. این محصول هم جزو سری‌های بالارده و گیمینگ ایسوس است، اما جامعه هدف آن افرادی هستند که کیفیت و استحکام را اولویت خود قرار می‌دهند.

قدرت خنک کنندگی 3 فن بزرگ با فناوری Axial-tech به خوبی می‌تواند حرارت تولید شده توسط این پردازنده قدرتمند را دفع کند و حتی‌ اطمینان دهد که هنگام کار کردن در حالت اورکلاک روی حداکثر فرکانس ممکن، آسیبی به پردازنده گرافیکی وارد نشود و با خیال راحت از اجرا کردن بازی‌های به‌روز با وضوح بالا لذت ببرید. نرم‌افزار‌های Armory Crate و GPU Tweak III برای این کارت گرافیک هم در دسترس هستند و قابلیت‌های متنوعی مانند تنظیم نورپردازی RGB، سرعت فن‌ها و فرکانس اورکلاک را در اختیارتان قرار می‌دهند.

قیمت این محصول با توجه بالا‌رده بودن آن کمی بالا است، اما نسبت به مدل‌های گران دیگر ویژگی‌هایی دارد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد. پس اطمینان می‌دهیم از خرید این کارت گرافیک با وجود مشخصات ارتقایافته نسبت به مدل مرجع، کیفیت بالای قطعات استفاده شده و همچنین خنک‌کنندکی تمام عیار پشیمان نخواهید شد.

نکات مثبتنکات منفی
کیفیت ساخت و دوام بالاقیمت بالا
طراحی زیبا و همه پسنداندازه بزرگ
عملکرد بسیار خوبکم بودن نور‌پردازی RGB
قابلیت اورکلاک 
سیستم خنک‌کنندگی Axial-tech 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS TUF RTX 4070 OC 12GB با گارانتی معتبر از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک AORUS RTX 4070 MASTER GIGABITE

تصویر کارت گرافیک AORUS RTX 4070 MASTER GIGABITE

شرکت گیگابایت به عنوان یکی از شناخته شده ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات کامپیوتری، سال‌هاست پا به پای رقیب سرسخت خود یعنی ایسوس ادامه می‌دهد و همیشه یکی از برند‌های پیشرو و قابل اعتماد بوده است. کارت گرافیک AORUS RTX 4070 MASTER GIGABITE از جمله کارت گرافیک‌های بالارده و گیمینگ این شرکت به حساب می‌آید که با استفاده از سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند این شرکت با نام WINDFORCE و فن‌هایی با فناوری BIONIC بدون ایجاد صدای بیش از حد، حرارت تولید شده توسط این پردازنده را به خوبی دفع می‌کند تا حتی در حالت اورکلاک فشار بیش از حد به آن وارد نشود.

پشتیبانی نرم‌افزاری یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک کارت گرافیک خوب باید داشته باشد و گیگابایت هم با ارائه نرم‌افزار GIGABYTE CONTROL CENTER اجازه می‌دهد شخصی‌سازی‌های مختلف نظیر تنظیم نورپردازی RGB، مدیریت سرعت فن‌ها و فرکانس اورکلاک را انجام دهید.

استفاده از قطعات آلومینیومی در بدنه، وجود نورپردازی RGB حتی در پشت فن‌ها و طراحی پرجزئیات با تم گیمینگ باعث می‌شود این کارت گرافیک را به عنوان یکی از زیباترین مدل‌هایی که تا الان تولید شده است در نظر بگیریم. این مدل به عنوان یکی از بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 علاوه بر کیفیت ساخت بالا و پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوبی که دارد، نه تنها قدرت قابل توجهی به سیستم گیمینگ شما می‌بخشد، بلکه زیبایی کیس شما را دوچندان خواهد کرد.

نکته مثبتنکته منفی
سیستم خنک‌کنندگی قدرتمندقیمت بسیار بالا
طراحی بسیار زیبا و نورپردازی RGBاندازه بزرگ
کیفیت ساخت بسیار خوبمصرف برق بالا

خرید کارت گرافیک گیگابایت AORUS RTX 4070 MASTER 12G با گارانتی معتبر از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ASUS Dual RTX 4070 OC

تصویر کارت گرافیک ASUS Dual RTX 4070 OC

همه برند‌ها در کنار محصولات بالارده و گران قیمت خود یک نسخه اقتصادی هم تولید می‌کنند که بتوانند همه افراد با بودجه‌های مختلف را راضی نگه دارند، اما ایسوس برندی نیست که بخواهد با کاستن از کیفیت محصولات خود قیمت آنها را کاش دهد و بجای این کار سعی می‌کند قابلیت‌هایی که تاثیری روی عملکرد محصول ندارد را حذف کند تا قیمت نهایی مناسب‌تر شود. کارت گرافیک ASUS Dual RTX 4070 OC هم چنین شرایطی دارد و با این که ویژگی‌هایی مثل نورپردازی RGB را ندارد از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و سیستم خنک‌کنندگی آن می‌تواند به خوبی حرارت تولید شده توسط پردازنده گرافیکی را دفع کند و حتی هنگام استفاده از قابلیت اورکلاک هم کم نیاورد.

این کارت گرافیک زیرمجموعه سری‌های گیمینگ ایسوس قرار نمی‌گیرد، اما عملکرد آن به قدری خوب هست که حتی در اجرای بازی‌های سنگین هم شما را راضی نگه دارد. نرم‌افزار‌های ARMORY CRATE و GPU Tweak III هم مثل همیشه برای کارت گرافیک‌های ایسوس در دسترس هستند تا قابلیت‌های مهمی مانند مدیریت سرعت فن‌ها و تنظیم فرکانس اورکلاک در اختیار شما باشد.

شاید این کارت گرافیک از نورپرداری RGB بهره نبرد، اما وجود طراحی زیبا و پرجزئیات آن مانند قسمت بالایی که از جنس پلاستیک است، باعث می‌شود نبود آن به چشم نیاید و همچنان بتواند ظاهر کیس شما را زیبا‌تر کند. تمام این ویژگی‌ها باعث بالا رفتن ارزش خرید این کارت گرافیک می‌شود و آن را به یک گزینه ایده‌آل برای هر نوع استفاده‌ای مانند کار‌های گرافیکی یا انجام بازی‌های سنگین تبدیل می‌کند.

نکته مثبتنکته منفی
قیمت پاییننبود نورپردازی RGB
اندازه کوچک 
کیفیت ساخت مناسب 
عملکرد خوب نسبت به قیمت 

خرید کارت گرافیک ایسوس ASUS Dual RTX 4070 12GB با گارانتی معتبر از فروشگاه کالاهمراه

کارت گرافیک ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Trinity

تصویر کارت گرافیک ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Trinity

شرکت زوتک در ساخت کارت گرافیک‌های سری 40 بسیار خوب عمل کرده و بازخورد خوبی از خریداران دریافت کرده است. یکی از جدید‌ترین محصولات تولید شده توسط این شرکت ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Trinity است که کیفیت ساخت بسیار مناسب، طراحی حرفه‌ای و سیستم خنک‌کنندگی قدرتمند، باعث می‌شود جایگاه خوبی میان بهترین انواع کارت گرافیک RTX 4070 پیدا کند.

سیستم خنک‌کنندگی این کارت گرافیک IceStorm 2.0 نام دارد که نتیجه طراحی تیم مهندسی زوتک است و با کمک 3 فن بزرگ و طراحی آیرودینامیکی بدنه، به خوبی از پس پایین نگه داشتن دمای کارت و دفع حرارت برمی‌آید و اجازه می‌دهد کارت گرافیک بدون هیچ مشکلی، نرم‌افزار‌های گرافیکی سنگین یا بازی‌های به‌روز را اجرا کند. نرم‌افزار Firestorm هم در نسخه سوم خود، کاملا از نو طراحی شده است تا در محیط کاربری بسیار ساده اما در دسترس و زیبا، امکاناتی مانند تنظیم نورپردازی RGB، سرعت فن‌ها و فرکانس اورکلاک را در اختیار شما قرار دهد.

این کارت گرافیک از نظر ویژگی‌ها و امکاناتی که برای شما فراهم می‌کند، پایین‌تر از مدل‌های بالارده برند‌های دیگر قرار می‌گیرد، اما با وجود قیمت پایین‌تر ارزش خرید بسیار بالایی دارد. بنابراین با خرید این مدل نه تنها همچنان یک محصول قوی در اختیارتان است، بلکه می‌توانید بودجه بیشتری را به قطعات دیگر سیستم اختصاص دهید.

نکته مثبتنکته منفی
قیمت پایینعدم وجود قابلیت اورکلاک
طراحی زیبا و آیرودینامیک 
عملکرد مناسب 

خرید کارت گرافیک زوتک ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Trinity 12GB با گارانتی معتبر از فروشگاه کالاهمراه

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول