وبلاگ

معرفی بهترین هارد SSD برای PS5

معرفی بهترین انواع SSD گیمینگ برای PS5

فهرست محتوا

جدیدترین نسل از کنسول‌های بازی یک تفاوت مهم با نسل‌های قبل دارند؛ استفاده از حافظه SSD به جای هارد دیسک که نتیجه آن، افزایش قابل توجه سرعت بارگذاری و همچنین، فرصت استفاده از فناوری‌های جدید است که پیش از این ممکن نبود. کنسول شرکت سونی یعنی پلی استیشن 5 قابلیت افزایش فضای ذخیره‌سازی با انواع SSD را دارد که نکته‌ای مهم و جذاب تلقی می‌شود. اما دقیقا چه مدلی بهترین اس اس دی برای PS5 است؟ ما در این مطلب سراغ معرفی بهترین هارد SSD برای PS5 می‌رویم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری برای ارتقای حافظه کنسول خود داشته باشید.

کنسول‌های نسل نهم در حال حاضر شامل دو مدل می‌شوند؛ پلی استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس و اس. کنسول‌های شرکت ایکس‌باکس علاوه بر حافظه داخلی، تنها از مدل‌های خاصی برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برند که برای آن کنسول به طور خاص طراحی شده‌اند و تنها دو برند وسترن دیجیتال و سیگیت آن را می‌سازند. اما برای پلی‌استیشن 5 چنین محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید طیف وسیعی از حافظه‌های SSD را روی آن نصب کنید؛ البته به شرط رعایت چند مورد که جلوتر آن‌ها را شرح می‌دهیم. با ما برای معرفی بهترین هارد SSD برای PS5 همراه باشید.

در پایان بعد از آموختن مهمترین نکات انتخاب بهترین هارد SSD برای PS5 می‌توانید جهت خرید SSD با گارانتی معتبر و بهترین قیمت از فروشگاه کالاهمراه اقدام نمایید.

یک SSD مناسب برای PS5 باید چه شرایطی داشته باشد؟

روی برد پلی‌استیشن 5 قسمتی برای اضافه کردن حافظه وجود دارد که صرفا با برداشتن یکی از بدنه‌های دستگاه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این قسمت در واقع یک اسلات M.2 است. بنابراین تنها امکان استفاده از حافظه‌های M.2 روی PS5 وجود دارد و نوع ساتا پشتیبانی نمی‌شود. موارد بعدی که SSD مدنظر باید آن‌ها را رعایت کند، توسط خود شرکت سونی به طور رسمی اعلام شده و شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی از رابط PCI-Express Gen4x4
  • ظرفیت بین 250 گیگابایت تا 4 ترابایت
  • عرض حداکثر 25 میلی‌متر، طول 30/40/60/80/110 میلی‌متر و قطر حداکثر 11.25 میلی‌متر
  • سرعت خواندن و نوشتن حداقل 5500 مگابایت در ثانیه

بین چهار مورد ذکر شده، مورد دوم و سوم در اکثر SSD های جدید رعایت می‌شود، اما مورد اول و آخر مهم‌ترین فاکتورهای قابل توجه هنگام خرید SSD برای PS5 هستند که مستقیم روی عملکرد دستگاه تاثیر می‌گذارند. مثلا شما نمی‌توانید از حافظه با رابط PCI-Express 3 استفاده کنید. امکان نصب حافظه‌ای با سرعت کمتر از 5500 مگابایت در ثانیه هم وجود دارد، اما احتمال دارد اجرای بازی‌ها با مشکل روبرو شود یا بارگذاری بیشتر از چیزی که انتظار دارید طول بکشد.

مورد بعدی که برای انتخاب بهترین هارد SSD برای PS5 باید حتما رعایت کرد، وجود هیت سینک است. حافظه‌های SSD از نوع M.2 که سرعت بالایی دارند، گرمای زیادی هم تولید می‌کنند. اگر چنین حافظه‌ای بدون هیت سینک داخل دستگاه قرار بگیرد، گرمای تولید شده قطعا ریسک آسیب رساندن به حافظه و حتی دستگاه را افزایش خواهد داد. بنابراین حتما حافظه‌ای تهیه کنید که مجهز به هیت سینک باشد و هنگام کار، بیش از حد گرم نشود.

حالا که شرایط مورد نیاز را ذکر کردیم، وقت آن است که چند مدل مناسب را معرفی کنیم؛ مدل‌هایی که برخی از آن‌ها، بهترین SSD های موجود در بازار هستند و بهترین عملکرد را روی PS5 ارائه می‌دهند.

Corsair MP600 Pro LPX

حافظه ssd مذل Corsair MP600 Pro LPX برای معرفی بهترین هارد SSD برای PS5

برند کورسیر امروزه یکی از مشهورترین و معتبرترین برندها در زمینه تولید قطعات کامپیوتر و همچنین محصولات گیمینگ به حساب می‌آید. این شرکت طی سال‌های اخیر، ساخت حافظه SSD را هم وارد فعالیت‌های خود کرده است و طبق معمول با نتیجه‌ای عالی طرفیم. حافظه SSD کورسیر مدل MP600 Pro LPX یکی از بهترین هارد SSD برای PS5 ممکن است که سرعت خواندن و نوشتنی معادل 7100 و 6800 مگابایت در ثانیه دارد. بنابراین با استفاده از این حافظه، بازی‌های پلی‌استیشن در چشم به هم زدنی بارگذاری و اجرا خواهند شد.

استاندارد اندازه این حافظه 2280 است که یعنی طول و عرضی برابر با 80 و 22 میلی‌متر دارد. این محصول همچنین یکی از مقاوم‌ترین حافظه‌هایی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید و توانایی تحمل فشاری معادل 1500 g را دارد. مدل MP600 Pro LPX به طور پیش‌فرض، یک هیت سینک روی خود دارد که دمای قطعه را حداکثر روی 70 درجه نگه می‌دارد. رمزگذاری 256 بیتی و طول عمر 1 میلیون و 700 هزار ساعت، دیگر مشخصه‌های این حافظه است. این حافظه در ظرفیت‌های 500 گیگابایت تا 4 ترابایت در دسترس قرار دارد.

خرید حافظه SSD کورسیر Corsair MP600 Pro LPX 1TB از فروشگاه کالاهمراه

Western Digital Black SN850

معرفی بهترین اس اس دی های(SSD)  گیمینگ برای  PS5 - حافظه ssd مدل Western Digital Black SN850

برند «وسترن دیجیتال» به جرئت، مطرح‌ترین نامی است که در حوزه ساخت حافظه‌های ذخیره‌سازی می‌شناسیم. سری مشکی از محصولات این شرکت به حافظه‌های مخصوص گیمینگ اختصاص دارد. این سری از سرعت بالا و همچنین کیفیت و دوام عالی بهره می‌برد. مدل SN850 دو سالی می‌شود که در بازار عرضه شده است و دو مدل مختلف دارد؛ یکی برای رایانه‌های شخصی و دیگری مخصوص کنسول پلی استیشن 5 که همین سازگاری کامل، باعث می‌شود تا بهترین نتیجه ممکن را ارائه دهد.

سرعت خواندن و نوشتن این حافظه به ترتیب 7000 و 5300 مگابایت در ثانیه است و حداکثر 1200 ترابایت می‌توان روی آن نوشت و جایگزین کرد. طراحی هیت سینک به صورت All-in-One باعث شده تا دمای این حافظه حین فعالیت از 70 درجه سانتی‌گراد بیشتر نشود و فضای کمی را هم اشغال کند. همین ویژگی باعث می‌شود تا اس اس دی وسترن دیجیتال SN850 یکی از بهترین اس اس دی های(SSD) گیمینگ برای PS5 باشد. مدل Western Digital SN850 با دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی در دسترس قرار دارد.

Samsung 990 Pro

معرفی بهترین اس اس دی های(SSD)  گیمینگ برای  PS5 - حافظه ssd مدل Samsung 990 Pro

بالاتر از شهرت و اعتبار وسترن دیجیتال گفتیم، اما در زمینه ساخت SSD این شرکت سامسونگ است که حرف اول را می‌زند. سال‌هاست که سامسونگ بهترین SSD های ممکن را تحویل کاربران می‌دهد و جدیدترین سری هم از قاعده مستثنی نیست. مدل 990 Pro قدرتمندترین حافظه از نسل جدید SSD های سامسونگ محسوب می‌شود که بهره‌مندی از رابط PCI Express 4.0 سرعت خواندن و نوشتن تصادفی آن را نسبت به نسل قبلی یعنی 980 Pro به ترتیب 40 و 55 درصد افزایش داده و به 1400K و 1550K بار عملیات خروجی و ورودی رسانده است. همچنین در این حافظه شاهد سرعت خواندن 7450 و سرعت نوشتن 6900 مگابایت در ثانیه هستیم که بالاترین سرعت بین SSD های موجود در بازار به شمار می‌آید.

این افزایش عملکرد در مصرف انرژی هم خود را نشان می‌دهد، طوری که 990 Pro نسبت به نسل قبل خود 50 درصد بازدهی بیشتر دارد. استفاده از نیکل برای ساخت چیپ کنترل و برچسب پخش حرارت زیر حافظه، باعث می‌شود تا این حافظه حین فعالیت‌های سنگین، همچنان دمای متعادلی داشته باشد. البته همچنان پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از این محصول در PS5 یک هیت سینک برای آن تهیه یا مدل هیت سینک دار را خریداری کنید. این محصول نیز یکی از بهترین هارد SSD برای PS5 است و دو مدل با ظرفیت‌های 1 و 2 ترابایت دارد.

خرید حافظه SSD سامسونگ Samsung 990 Pro 1TB از فروشگاه کالاهمراه

Samsung 980 Pro

گفتیم که مدل 990 پرو از حافظه‌های پرسرعت سامسونگ در حال حاضر، بهترین گزینه ممکن از این برند است، اما اگر می‌خواهید کمتر خرج کنید همچنان گزینه مناسبی برایتان داریم. این مدل با توجه به ظرفیت از سرعت خواندن حداکثر 7000 و سرعت نوشتن حداکثر 5100 مگابایت در ثانیه بهره می‌برد. سرعتی که وجود رابط PCI Express 4 باعث تحقق آن شده و نسبت به حافظه‌های با رابط PCI Express 3.0 و همچنین، اس‌اس‌دی‌های ساتا به ترتیب 2 و تقریبا 13 برابر سریع‌تر است.

این مدل هم از چیپ کنترل ساخته شده از نیکل و برچسب پخش حرارت بهره می‌برد و هوشمندانه آن را مدیریت می‌کند. حافظه Samsung 980 Pro می‌تواند در برابر شوک فیزیکی تا حداکثر 1500g دوام بیاورد و طول عمری معادل 1.5 میلیون ساعت دارد. سامسونگ برای این حافظه، چهار ظرفیت 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت را در نظر گرفته است.

خرید حافظه SSD سامسونگ Samsung 980 PRO with Heatsink 2TB از فروشگاه کالاهمراه

Seagate Firecuda 530

معرفی بهترین اس اس دی های(SSD)  گیمینگ برای  PS5 - حافظه ssd مدل Seagate Firecuda 530

شرکت «سیگیت» یکی دیگر از مشهورترین برندهای ساخت حافظه در دنیاست که تنوع محصولات زیادی با توجه به نیاز کاربران مختلف دارد. حافظه SSD مدل Firecuda 530 یکی از محصولات قدرتمند این شرکت است که علاوه بر رایانه‌های شخصی، سازگاری کامل با پلی استیشن 5 دارد و به عنوان یکی دیگر از بهترین هارد SSD برای PS5 به شمار می‌رود. این حافظه از سرعت خواندن 7300 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 6900 مگابایت در ثانیه بهره می‌برد و یکی از سریع‌ترین گزینه‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. این محصول در دو نوع بدون هیت سینک و با هیت سینک در دسترس قرار دارد که مدل دوم، دارای یک هیت سینک استاندارد با طراحی جمع و جور است که در نتیجه، انتخابی ایده‌آل برای کنسول شما خواهد بود.

سیگیت برای طراحی هیت سینک و مدیریت دما در این محصول، سراغ همکاری با برند EKWB رفته است؛ شرکتی که بیش از 20 سال در زمینه ساخت محصولات خنک‌کننده برای رایانه‌های شخصی سابقه دارد. نتیجه این همکاری، ساخت یک بلوک از جنس آلومینیوم است که روی آن لایه‌ای از اکسید قرار دارد تا فرایند خنک کنندگی به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. مدل Firecuda 530 طراحی جمع و جوری دارد که باعث می‌شود به راحتی بتوانید آن را در هر بخشی از مادربرد یا در پلی استیشن 5 قرار دهید، بدون این که نگران کمبود فضا باشید. این حافظه در چهار ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت در دسترس است.

Gigabyte Aorus 7000S Gen4

شرکت گیگابایت در گذشته، بیشتر فعالیت خود را روی ساخت مادربرد و کارت گرافیک گیمینگ متمرکز کرده بود، اما طی دو سه سال اخیر برای اولین بار، سراغ ساخت حافظه‌های SSD گیمینگ رفته است. حافظه گیگابایت مدل Aorus 7000S Gen4 حافظه پرچمدار این برند به حساب می‌آید که به طور کامل از استانداردهای مورد نیاز برای استفاده در کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کند.

این محصول به لطف استفاده از رابط PCI Express 4.0 سرعت خواندن و نوشتن معادل 7000 و 5500 مگابایت در ثانیه دارد. چیپ کنترلر E18 با معماری 12 نانومتری، اطمینان می‌دهد که مدیریت مصرف انرژی در بخش‌های ممکن به بهترین شکل ممکن انجام شود. گیگابایت تلاش زیادی انجام داده تا روند خنک شدن در این حافظه به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. قسمت بالایی این حافظه شامل یک هیت سینک از جنس نانوکربن با معماری 7 نانومتری است که وظیفه پخش کردن حرارت را دارد. روی برد حافظه هم پدهای حرارتی دوطرفه قرار گرفته‌اند که گرما را به هیت سینک منتقل می‌کنند. زیر برد هم یک صفحه آلومینیومی قرار دارد تا به انتقال حرارت کمک بیشتری کند. این حافظه در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایت موجود است.

ADATA XPG Gammix S70 Blade

برند ADATA برای تمرکز جداگانه روی محصولات گیمینگ، زیرشاخه‌ای به نام XPG را پدید آورد که به تولید و عرضه محصولاتی چون کیس‌های گیمینگ و همچنین SSD مشغول است. مدل Gammix S70 Blade با کیفیت ساخت بالا، سرعت عالی و خنک کنندگی مناسب، انتخابی عالی برای استفاده از پلی استیشن 5 خواهد بود.

سرعت خواندن و نوشتن این حافظه به ترتیب 7400 و 6800 مگابایت در ثانیه است که آن را جزو سریع‌ترین حافظه‌های موجود در بازار قرار می‌دهد؛ سرعتی که به لطف نسل چهارم رابط PCI Express محقق شده است و تقریبا سرعتی دو برابری نسبت به نسل سوم دارد. هیت سینک استفاده شده در این حافظه از جنس آلومینیوم است که مقاومت بالایی در برابر افزایش دما دارد و نسبت به حالت عادی، دما را 20 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر بهبود عملکرد، این هیت سینک زیبایی بیشتری به این محصول می‌بخشد. برای فضای ذخیره سازی هم شما بین چهار حالت 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت حق انتخاب دارید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم جدیدترین و بهترین هارد SSD برای PS5 که در ایران دسترس هستند و قیمت مناسبی هم داشته باشند را به شما معرفی کنیم. مدل های Corsair MP600 Pro و Western Digital Black SN850 و سامسونگ 980pro  با هیت سینک به عنوان بهترین مدل های دسترس از سوی کالاهمراه به شما پیشنهاد می‌شوند. در کنار استفاده از SSD داخلی شما همچنین می‌توانید برای ذخیره اطلاعات بازی های خود در کنسول پلی استیشن 5 از هارد SSD اکسترنال نیز استفاده کنید.

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول