وبلاگ

بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس

بهترین ابزار ‌های هوش مصنوعی برای ساخت عکس

فهرست محتوا

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته و استفاده از آن به روش‌های مختلف در زندگی مردم رواج پیدا کرده است. برای مثال ماشین‌های خودران و دستیار‌های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی زندگی انسان‌ها را بیشتر از قبل راحت کرده‌اند. یکی از جالب‌ترین ابزار‌ های هوش مصنوعی، نرم‌افزار‌های تبدیل متن به عکس هستند که کمک می‌کنند تنها با توصیف دلخواه، آن تصویر ترسیم شود. این ابزار می‌تواند برای بسیاری از افراد مثل کسانی که برای محتوای وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود به دنبال تصاویر مناسب می‌گردند مفید باشد. پس اگر به دنبال تصاویر منحصر به فرد برای کسب و کار خود هستید یا فقط از علاقه‌مندان دنیای فناوری هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا ۱۰ مورد از بهترین ابزار‌های هوش مصنوعی برای ساخت عکس را معرفی کنیم.

ابزار هوش مصنوعی Jasper Art

ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس Jasper Art

یکی از موارد پیشرو میان ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس، ابزار Jasper Art هست که از سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت عمومی در دسترس قرار دارد. این ابزار، آزادی عمل بسیار زیادی در انتخاب موضوع و سبک هنری در اختیار شما قرار می‌دهد و عکس‌های تولید شده توسط آن کیفیت بالایی دارند. نکته مثبت دیگر اینکه تصاویر ساخته شده با این ابزار کپی‌رایت هنری ندارند و کاملا در استفاده از آنها آزاد هستید.

الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده شده در Jasper Art می‌تواند طیف وسیعی از آثار هنری از تصاویر پرجزئیات گرفته تا طرح‌های انتزاعی و ساده را خلق کند. برای رسیدن به نتیجه بهتر در تصویر تولید شده می‌توانید از قابلیت Enhance prompt استفاده کنید. حتی برای راحت‌تر شدن کار، یک منوی کشو‌یی وجود دارد که امکان تغییر تنظیمات مختلف در تصویر را برای شما در دسترس قرار می‌دهد.

متاسفانه این ابزار رایگان نیست و برای استفاده از آن باید حق اشتراک ماهیانه 39 دلاری پرداخت کنید، هرچند هزینه اشتراک آن کمی زیاد است، اما کار را برای طراح‌های گرافیک آسان‌تر کند و باعث کاهش قابل توجه هزینه در کسب و کارهای مختلف می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی Midjourney

اگر پیگیر ترندهای هوش مصنوعی باشید، پس حتما با Midjourney آشنایی دارید. این ابزار کار یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل است که روی توسعه یک نرم‌افزار به همین نام، برای تولید تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند. نرم‌افزار یکی از پرطرفدار‌ترین و شناخته شده‌ترین ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس است که اولین بار در سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت عمومی عرضه شد.

طبق گفته «دیوید هولز» بنیان‌گذار میدجرنی، این برنامه برای رقابت برای با هنرمندان ساخته نشده و قرار نیست در آینده جای آنها را بگیرد، بلکه ابزاری برای آنهاست که کمک می‌کند ایده‌های خود را قبل از شروع کار به راحتی به تصویر بکشند و نمونه‌ای از اثری که قصد خلق آن را دارند به مشتری‌ها نشان دهند.

برای استفاده از این ابزار نیاز به ساخت حساب کاربری در نرم‌افزار دیسکورد دارید. استفاده از آن در ابتدای عرضه به صورت رایگان بود، اما دیگر امکان استفاده رایگان آن امکان پذیر نیست و باید هزینه حداقل ۱۰ دلار در ماه را برای اشتراک آن پرداخت کنید.

ابزار هوش مصنوعی DALL-E 2

DALL-E و DALL-E 2 مدل‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) هستند که توسط شرکت Open AI برای تبدیل متن به عکس ساخته شده‌اند. اوپن ای آی در ژانویه سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در وبلاگ خود، هوش مصنوعی DALL-E را معرفی کرد. سپس در آوریل ۲۰۲۲  نسخه دوم آن معرفی شد که توانایی ساختن تصاویر واقعی‌تر با وضوح بالاتر را دارد و می‌توند متن‌های داده شده را بسیار بهتر درک کند و تصاویر مناسب‌تری بسازد.

برنامه DALL-E 2 به عنوان یکی از بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس، امکانات خوبی دارد، اما استفاده از این ابزار در حال حاضر رایگان نیست و برای استفاده از آن باید اعتبار حساب خود را شارژ کنید. برای هر متنی که به DALL-E می‌دهید، چهار عکس مختلف به شما می‌دهد تا بهترین نتیجه را انتخاب کنید. حداقل هزینه شارژ کردن اعتبار حساب ۱۵ دلار است که ۱۱۵ کردیت به شما می‌دهد و برای ساخت هر عکس به ۱ کردیت نیاز دارید.

ابزار هوش مصنوعی DreamStudio

اگر از آخرین اخبار و اتفاقات در زمینه هوش مصنوعی آگاه باشید، مطلع هستید که رقابت زیادی بین ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس وجود دارد. یکی از بهترین ابزار‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید DreamStudio است. استفاده راحت، کیفیت بالای عکس‌ها و هزینه کم، این نرم‌افزار را به یکی از ابزار‌های ایده‌آل تبدیل متن به عکس تبدیل می‌کند. این ابزار حدود ۱۶ سبک هنری مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد و بعد از ایجاد شدن عکس‌ها، بدون نیاز به استفاده از برنامه‌ای دیگر و تنها با استفاده از وب‌سایت DreamStudio می‌توانید تصاویر خود را ویرایش کنید.

این ابزار با اعتبار اولیه رایگانی که به شما می‌دهد خیال شما را بابت کیفیت عکس‌ها راحت می‌کند، اما پس از تمام شدن اعتبار اولیه نیاز به خرید کردیت دارید که هزینه هر ۱۰۰ کردیت آن تنها ۱ دلار است و می‌توانید حدود ۵۰۰ عکس را با استفاده از آن ایجاد کنید.

ابزار هوش مصنوعی Starry AI

یکی دیگر از ابزار های مفید هوش مصنوعی برای ساخت عکس Starry AI است. سبک‌های هنری بسیار متنوع و رابط کاربری ساده، نرم‌افزار Starri AI را به یکی از بهترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. امکان استفاده روی اندروید و iOS در قالب اپلیکیشن مخصوص، یکی از مزیت‌های قابل توجه این ابزار به حساب می‌آید، اما کاربران ویندوز و بقیه سیستم‌عامل‌ها همچنان مجبور به استفاده از نسخه تحت وب آن هستند. دیگر مزیت مهم Starry AI دادن اعتبار روزانه رایگان به کاربران است که با آن می‌توانید روزانه پنج بار از این ابزار استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه ممکن، ‌هر بار که متنی به Starry AI می‌دهید، چهار عکس مختلف به شما می‌دهد تا بهترین نتیجه را انتخاب کنید. اگر نیاز به اعتبار بیشتری دارید، می‌توانید به هر میزان که نیاز دارید اعتبار خریداری کنید که هزینه حداقلی آن ۱۶ دلار است و به شما ۴۰ کردیت اضافه می‌دهد.

ابزار هوش مصنوعی Wombo

شاید در بعضی موارد کیفیت عکس‌های ایجاد شده توسط برنامه Wombo به اندازه ابزار‌های دیگری که معرفی کردیم خوب نباشد، اما رایگان بودن، سرعت بالا، سادگی و داشتن سبک‌های هنری بسیار متنوع می‌تواند دلیل کافی برای استفاده از آن باشد. همچنین Wombo یک از ابزار‌هایی است که این هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده از آن مي‌توانید تنها با قرار گذاشتن یک سلفی از خود، سلفی‌ها و عکس‌های بسیار طبیعی دیگر بسازید و در شبکه‌های اجتماعی و جا‌های دیگر از آنها استفاده کنید. لازم به ذکر است که نسخه نهایی این ابزار‌ هنوز عرضه نشده و برای استفاده از آن باید درخواست بدهید تا نسخهEarly Access  آن در دسترس شما قرار بگیرد. برای استفاده از برخی از سبک‌های هنری و قابلت‌های دیگر این ابزار هوش مصنوعی برای ساخت عکس مانند ساخت چند تصویر به صورت همزمان و سرعت بالاتر، نیاز به تهیه نسخه پریمیوم دارید که هزینه آن ماهانه ۱۰ دلار است.

ابزار هوش مصنوعی Nightcafe

یکی دیگر از نام‌های شناخته شده میان بهترین ابزار های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس، نرم‌افزار Nightcafe است. این ابزار هم از سبک‌های هنری بسیار متنوع و رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و حالت Advanced Mode آن اجازه می‌دهد از تنظیمات پیشرفته برای رسیدن به نتیجه مورد نظر استفاده کنید. برای مثال از سبک هنرمند مورد علاقه خود استفاده یا عکس‌هایی با یک طیف رنگی خاص ایجاد نمایید و بسیاری از قابلیت‌های دیگر که برای یادگیری آنها می‌توانید آموزش‌های وب‌سایت NightCafe را مطالعه کنید. يکی دیگر از مزیت‌های مهم این برنامه، قابلیت‌ چت و گروه‌های متنوع است که امکان ارتباط و یادگیری از سایر کاربران را می‌دهد. همچنین این ابزار دارای نسخه اندروید و IOS هست و می‌توانید در گوشی موبایل خود به راحتی از آن استفاده کنید.

پس از ساخت حساب کاربری در NightCafe امکان تولید ۱۰ تصویر به صورت رایگان وجود دارد و ۵ اعتبار دیگر به صورت روزانه در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما اگر نیاز به اعتبار بیشتر دارید، ترجیح می‌دهید حین کار با نرم‌افزار تبلیغات پخش نشود و قابلیت‌های جدید زودتر در دسترس قرار بگیرد، می‌توانید سراغ تهیه اشتراک Pro بروید.

ابزار هوش مصنوعی Synthesys X

قابلیت تبدیل متن به عکس، ویدیو و صدا، نرم‌افزار Synthesys X را تبدیل به یکی از پیشرفته ترین ابزار‌ های هوش مصنوعی برای ساخت عکس می‌کند. راحتی استفاده و رابط کاربری زیبا برای محبوبیت این ابزار کافی هستند، اما از دیگر نکاتی که باعث محبوب‌تر شدن این ابزار می‌شود، وجود افزونه‌ای در گوگل کروم است که اجازه می‌دهد عکس‌هایی که داخل اینترنت وجود دارد را اسکن و نمونه‌هایی مانند آنها ایجاد کنید که امکان استفاده از آنها بدون وجود هیچ‌گونه کپی‌رایتی وجود دارد.

استفاده از این ابزار کاملا رایگان است، اما برای بهره‌مندی از برخی مزیت‌ها مانند استفاده از زبان‌های مختلف در ویدیو یا دریافت سریع‌تر نتایج، می‌توانید اشتراک پرمیوم آن را تهیه کنید. البته اشتراک کامل این نرم‌افزار 199 دلار قیمت دارد که قیمت بالایی است.

ابزار هوش مصنوعی Adobe Firefly

شرکت Adobe با عرضه عمومی ابزار هوش مصنوعی Firefly قدم بزرگی در دنیای هنر و طراحی دیجیتال برداشته است. این ابزار که در نرم‌افزار فوتوشاپ یا وب‌سایت Firefly قابل استفاده است، امکانات زیادی از جمله تبدیل متن به عکس، حذف قسمت‌هایی از عکس، افزودن افکت به متن‌ها، تغییر رنگ عکس، ایجاد تصاویر سه‌بعدی و گسترش تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال عکسی از یک خودرو دارید، اما چرخ‌های آن در تصویر مشخص نیستند. هوش مصنوعی Firefly می‌تواند قسمت چرخ‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه‌سازی و عکس مورد نیاز شما را ایجاد کند. ویژگی‌های متنوع و سرعت بالا، فایرفلای را به یکی از بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ساخت عکس تبدیل می‌کند.. پس از ثبت‌نام در فایرفلای، شما 25 اعتبار رایگان دریافت‌ می‌کنید و در صورت نیاز می‌توانید اشتراک پریمیوم بخرید و بدون محدودیت از قابلیت‌های این ابزار بهره‌مند شوید.

ابزار هوش مصنوعی Deep Dream Generator

آخرین ابزاری که قصد معرفی آن را داریم، هوش مصنوعی Deep Dream Generator است که توسط یکی از مهندسین گوگل یعنی Alexander Mordvintsev توسعه می‌یابد. این هوش مصنوعی از شبکه‌های عصبی پیچشی و الگوریتم پاریدولیا برای پیدا کردن الگوی تصاویر و تقویت ‌آنها استفاده می‌کند. برای همین تصاویر ایجاد شده حالتی مانند رویا و توهم دارند. یکی از نکاتی که استفاده از این هوش مصنوعی را جالب می‌کند، قابلیت مشاهده مرحله به مرحله فرایند ساخته شدن تصویر است.

اعتبار روزانه این ابزار، اجازه می‌دهد حداکثر چهار تصویر ایجاد کنید که بسته به کیفیت و تنظیماتی که برای عکس‌ها انتخاب می‌کنید با هم تفاوت دارند. اگر نیاز به اعتبار بیشتر دارید، امکان خرید اشتراک ماهانه برای کاربر در دسترس است که سه حالت 20 دلاری، 40 دلاری و 100 دلاری دارد.

سایر مقالات وبلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
0 مقایسه
0 موارد محصول